Information om hästarna

Information om Wilhelmindes Janni
Janni är en d-ponny på 1,45 i manken .
Hon är en import från Danmark så finns ingen stam på henne .
Hon är verkligen ett sto med humör , har sina dagar kan man säga !
Hoppade DM i hoppning för ungefär 1,5 år sedan med förra ägaren .
Hon hoppar som en riktig gud och ställer verkligen upp för en i alla lägen , har aldrig stannat med mig .
Jag har haft Janni sen sommaren 2011 .




Nu i vår ska vi även ut och tävla div 3 i hoppning .
Jag älskar Janni över hela hjärtat och hon betyder extremt mycket för mig .



Information om Joseph
Joseph är c-ponny på 1,38 i manken .
Han är en extremt busig ponny med glimten i ögat .
Ponnyn älskar att bli motionerad , hoppning är något han verkligen älskar . Han vet inte vart han ska ta vägen när man kommer till hoppningen .
Dressyr går han även extremt fin i .
Tävlat han några gånger i hoppning fast inte några höjder då jag velat ta det i våran takt då jag kännt att det inte riktigt funkat emellan oss .







Sommaren 2011 blev Joseph sparkad på bakknäet och började blöda rejält .
Jag fick panik och vi tog in han i stallet osv .
Han kunde inte stödja på högra bakbenet , jag trodde då jag skulle få säga hejdå till honom .
Vi ringde veterinär som kom nästa dag . Han fick smärtstillande osv .
Han blev lindat rejält och skulle gå på penicillin flera veckor framåt .

Han blev inte bra förns slutet av sommaren , då jag kunde börja skritta extremt försiktigt på honom .
Han var helt ur kondition och så , men vi tog det sakta o säkert .

Nu hade vi precis tagit oss tillbaka och skulle starta dressyr nu i vår . Men dem förhoppningarna gick i kras . Joseph blev halt igen ..
Just när han hade blivit bra , hade vi ridit i kanske 3-4 dagar och han börja halta igen .
Men vi får se när han blir bra igen , så fort som möjligt hoppas vi !
Joseph har vart i min ägo i 4 år nu .






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0