Dagens Ridpass 25/3

Wilhelmindes Janni
Emelie började rida . Vi red i skogen en ganska lång bit , travade lite osv . Sen när vi var ungefär i Tillberga bytte vi eftersom Janni är ganska jobbig på vägen hem .
Men det gick bra , endast när vi var på vägen upp mot stallplan som Janni började galoppera i sidled och småstegrade lite . Gjorde även små hopp framåt . Jag brydde mig inte speciellt mycket om det eftersom hon blir uppstressad om man gör det .
Men efter några meter kom en ny häst som kom igår travandes i ganska snabb trav vid Janni så då stegrade hon lite högre och blev jobbig och stark .
Men jag fick stopp på henne efter ett tag och då skrittade jag henne ner till paddocken .

Väl där red jag henne lite i form och gjorde lite galoppombyten . Tyckte hon skötte sig bra så då fick Emelie hoppa upp igen och rida lite i paddocken .
Hon skrittade , travade och galopperade lite . Fick även prova göra några galoppombyten , efter det skrittade vi till vägen och tillbaks och sen in i stallet .
Under tiden pratade vi om saker osv . Väldigt trevligt , vädret gjorde det inte sämre heller .
Var en allmänt rolig och mysig dag i stallet !


Ps. Bilder kommer snart D.s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0